Lima jenis Syaitan laknatullah.

                        Assalamualaikum

Semua zuriat keturunan Iblis melalui lima orang.Anak-anaknya adalah kafir yang dipanggil syaitan. Jumlah mereka adalah ramai dan membiak setiap hari hingga jumlahnya berbillion. Sesiapa diantara mereka dan menyesatkan manusia dan membuat maksiat akan diberikan mahkota tanda penghargaan Iblis kepada jasa-jasa cucu cicitnya menjalankan tugas dengan jayanya.
Iblis mempunyai 5 anak utama yang memegang lima kementerian iaitu :




1. Tsabar (Kementerian Musibah).

2. Dasim (Kementerian Cerai Berai Rumah Tangga).
3. Al-A'war (Kementerian Perzinaan).
4. Maswath (Kementerian Pembohongan).
5. Zalnabur (Kementerian Pergaduhan dan Pembunuhan).


1. Tsabar
Dia adalah jenis syaitan yang selalu mendatangi orang yang sedang kesusahan atau tertimpa musibah, baik kematian anak atau kerabat dan lain-lain. Kemudia dia melancarkan bisikan dan menyatakan permusuhan kepada Allah S.W.T. Di ucapkannya, melalui mulut orang yang tertimpa musibah itu. Keluk kesah, caci maki , tidak reda dengan qada dan qadar terhadap ketentuan Allah SWT atas dirinya. Untuk menghindarkan ini bacalah doa ini .

"Aku berlindung kepada Allah dari gangguan syaitan, Tsabar yang terkutuk, serta pengikut-pengikut dan anak-anaknya."

2. Dasim.
Dia adalah jenis syaitan yang yang selalu berusaha untuk memutuskan silaturahim, mencerai beraikan ikatan perkahwinan, mengobarkan rasa benci satu sama lain dikalangan suami isteri, sehingga terjadi penceraian. Dia adalah anak kesayangan Iblis di wilayah kerajaannya yang sangat besar. Dia juga suka menggoda seseorang supaya suka membuat fitnah, mendedahkan aib orang lain hingga orang itu menjadi marah. Mungkin pengguna internet yang suka membuat fitnah, maki hamun dan sumpah seranah kerana digoda oleh syaitan dasim ini. Untuk menghadapinya hendaklah baca doa ini :

"Aku berlindung kepada Allah dari gangguan syaitan, Dasim yang terkutuk, serta pengikut-pengikut dan anak-anaknya."

3. Al-A'war.
Dia adalah jenis syaitan yang pakar dalam mengalakkan perzinaan. Anak-anaknya menghiaskan indah bahagian bawah tubuh kaum wanita ketika keluar rumah. Wanita yang keluar rumah dengan berhias diri dan tidak menutup aurat sangat disukai oleh Iblis, Al-A'war dan anak-anaknya kerana mereka bekerja untuk meruntuhkan akhlak, moral dan mengalakkan perzinaan. Untuk mengelakkan daripada godaan al-a'war ini baca doa ini:

"Aku berlindung kepada Allah dari gangguan syaitan, A'war yang terkutuk, serta pengikut-pengikut dan anak-anaknya."

4. Maswath.
Dia adalah syaitan jenis yang pakar dalam membuat pembohongan-pembohongan besar atau kecil. Bahkan kejahatan yang Maswath dan anak-anaknya lakukan sampai pada tingkat dia memperlihatkan diri dalam bentuk manusia dan duduk dalam satu pertemuan yang diselenggarakan oleh manusia, lalu menyebarkan kebohongan yang pada gilirannya disebarkan pula oleh manusia. Syaitan Maswath ini suka mendatangi bomoh-bomoh dan menceritakan kebohongan dan membuat tuduhan bahawa si folan yang sihir si folan. Ada dikalangan umat islam yang percaya pembohongan yang dilakukan oleh bomoh yang terpengaruh dengan Maswath. Mohonlah perlindungan Allah SWT daripada godaan Maswath dengan membaca doa ini :

"Aku berlindung kepada Allah dari gangguan syaitan, Maswath yang terkutuk, serta pengikut-pengikut dan anak-anaknya."
5. Zalnabur.
Dia adalah syaitan yang berkeliaran dipasar-pasar di seluruh dunia. Mereka menggoda manusia supaya melakukan penipuan semasa jual beli dan mereka juga yang membangkitkan pertengkaran, caci maki, perselisihan dan bunuh membunuh antara sesama manusia. Nabi SAW mengajar kita supaya membaca doa ketika masuk pasar.
Mohonlah perlindungan Allah SWT daripada godaan syaitan Zalnabur ini.

"Aku berlindung kepada Allah dari gangguan syaitan, Zalnabur yang terkutuk, serta pengikut-pengikut dan anak-anaknya."

Firman Allah S.W.T. maksudnya :
“Dan demikian Kami jadikan bagi tiap – tiap nabi itu musuh, yaitu syaitan-syaitan dari jenis manusia dan dari jenis jin. Sebagian lagi membisikkan kepada sebagian lagi perkataan – perkataan yang indah – indah untuk menipu manusia. Jikalau Tuhanmu menghendaki, nescaya mereka tidak mengerjakannya, maka tinggalkanlah mereka dan apa yang mereka ada-adakan,” (Surah al-An’am ayat 112)

والله أعلمُ

2 comments:

iqwan said...

terima kasih untuk info :D

Tasbih Fatimah said...

sama2 :)